Een bedrijf dat een telefooncentrale nodig heeft

Een telefooncentrale wordt doorgaans door bedrijven aangeschaft. Het geeft een professionele indruk en zorgt ervoor dat er meerdere telefoon tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Ook biedt het de mogelijkheid om een keuzemenu toe te voegen. Zo kunnen klanten en geïnteresseerden direct naar de juiste afdeling worden doorgeschakeld. Extra service naar de klanten toe en minder druk op de werknemers.

Een beetje bedrijf kan eigenlijk niet zonder een telefooncentrale. Natuurlijk leven we tegenwoordig is een digitaal tijdperk, dus ook het bellen is tegenwoordig mogelijk via het internet. Met het zogenaamde VOIP protocol kan men bellen in superieure geluidskwaliteit, tegen lagere kosten! Niet zo vreemd dat bedrijven hier steeds vaker voor kiezen. Het is in feite een no-brainer!

Bellen via VOIP en een vast telefoonnummer

voip telefooncentraleSoms wordt er gedacht dat wanneer men het heeft over bellen via het internet, dat er dan enkel vanaf een computer gebeld kan worden en dat er geen vast telefoonnummer meer beschikbaar is. Dit is een groot misverstand! Bellen via VOIP gaat via een ander protocol dan het ‘reguliere’ bellen, maar voor het bedrijf en de klanten veranderd er aan de buitenkant eigenlijk niks. Het bestaande telefoonnummer kan in veel gevallen worden overgenomen, klanten kunnen dus nog steeds bellen via het bekende telefoonnummer. Ook naar buiten bellen gaat nog gewoon via een telefoon met een hoorn. Wel is het zo dat er andere toestellen nodig zijn die VOIP ondersteunen, maar deze zijn in het onderwerp vergelijkbaar met een ‘reguliere’ telefoon.

Het grote voordeel van bellen via VOIP en een telefooncentrale in de cloud is dat de kosten vele malen lager zijn voor het bedrijf. Er zijn diverse bedrijven die dit aanbieden en een overstap naar VOIP kan voor veel bedrijven dan dus ook een flinke besparing opleveren op jaarbasis.

Comments are closed.